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To browse Academia. Skip to main content. Log In Sign Up. Followers Following Co-authors Public Views. Interests View All 7. Bookmark Download Edit Compare citation rank. Bookmarks Related papers Mentions View impact. En el presente trabajo nos aproximamos a la enseñanza de ELE a los estudiantes con necesidades ed El interés por este tema surge, por un lado, de nuestra experiencia docente y las observaciones individuales en clase, y por el otro, de la falta de instrucciones para el profesorado, que consideramos necesarias para una mejor calidad de la enseñanza.
The paper is based on the idea of the usefulness of contrastive linguistics and linguistic awaren The concept of linguistic awareness is briefly presented, based on the works of Schmidt , Hawkins , Rieder , Bailini , De Villa among others.
Una primera versión de este artículo fue presentada en la conferencia internacional celebrada en Colocando se entiende la gente : el desarrollo de la competencia colocacional en español. A partir del enfoque léxico de ELE, en el presente trabajo se explica el concepto de colocación y Se proponen y se ilustran actividades y técnicas con las que se pueden presentar y practicar estos sintagmas estables.
Se aboga por una enseñanza cíclica y cualitativa de las colocaciones. Asimismo, se hace hincapié en la importancia de concienciar a los alumnos sobre la colocabilidad de las palabras y de hacerles capaces de reconocer y emplear estas estructuras de manera autónoma, ampliando a la vez su vocabulario. Based on the Lexical Approach, the paper deals with the concept of collocation and its role in the communicative competence.
We suggest and illustrate activities and techniques which can be used to present and practice these word combinations. We stand up for a cyclic and qualitative teaching of collocations. Likewise, we stress the importance of making the students aware of the way the words collocate and making them able to recogniz Bookmark Edit Compare citation rank. Phraseological units have so far been primarily analyzed from a lexical-semantic, cog- nitive-lin Recently, they have also been studied from the perspective of Construction Grammar, which considers these units as phra- seological constructions.